Cooper S Roadster – MINIkúra

Autor: JaMarek Varga | 5.10.2012 o 11:00 | (upravené 5.10.2012 o 11:21) Karma článku: 5,87 | Prečítané:  152x

Dnes po tretí krát a to je ešte len obed! Tretí krát som si udrel hlavu o veko kufra malého, veľmi štýlového, neposedného, nástojčivého a neodbytného roadsteru. A každým bolestivým dotykom mojej hlavy s mechanizmom zámku mi bolo pripomenuté, že som neskutočne vysoký štramák alebo mám špeciálne auto, ktoré si neustále vyžaduje moju pozornosť. Opýtal som sa preto okoloidúcej dámy ... Nie, vysoký nie som!

 Martin Cyprian

 

MINI Cooper S Roadster mi na začiatku pripomínal nadopovanú ping-pongovú loptičku. Tá nekonečná hravosť, neposednosť, poskakovanie po ceste so širokým, pojašeným úsmevom a chuť niečo vyviesť. V MINI omladnete, ale niekedy až príliš smerom k absolútnej infantilnosti. Dáte dolu mechanickú plátenú strechu a je z vás teenager ľahko po vyzdvinutí občianskeho preukazu. S výhodou, že vám niekto kedysi dal vodičák sa po prvých kilometroch pristihnete pri tom, ako sa ceríte na každú babu na priechode pre chodcov, ako absolútne bez príčiny kývate na okoloidúcich, ako spomalíte na rýchlosť cyklistu a hlasno ho povzbudzujete a ako sa v aute postavíte na červenej, otočíte dozadu a prednášate celej kolóne počas jej hlasného trúbenia. Čo sa to s vami deje?

MINI Cooper je jednoznačne všimnuteľné auto. MINI Cooper S je všimnuteľné, výkonné a zábavné auto. MINI Cooper S Roadster je radosť sama. S dvoma sedadlami a bez strechy je receptom na strapaté hlavy s natiahnutými kútikmi úst, doplnené balíkom detskej roztopaše. A hlavnou príčinou tejto hravej rozpustilosti sú jeho 2 tváre. Tá vonkajšia, viditeľná a neskôr tá vnútorná, skrytá.

MINI je v dnešnej dobe vážny štýl. Retro dizajn spojený s modernou technikou musí lahodiť každému majiteľovi. Pozrite sa MINI do očí a neodoláte. Pozrite sa zozadu a budete sa chcieť o neho starať. A z profilu, bez strechy, vraví „nerieš a naskoč“Dvojitou koncovkou centrálneho výfuku zvyšuje svoju jedinečnosť a napovie, že okrem štýlu bude aj zábava. 17 palcové kolesá v najrohovatejších rohoch karosérie bez previsov tvrdia, že vyzerajú najlepšie. A kto povie, že sa mu nepáči, prípadne že nie je zlaté, milé, hravé, vtipné, či sexi, je bezpohlavná konzerva.

Posaďte sa a zostanete prekvapení, koľko miesta MINI ponúka. A ďalšie prekvapenie príde zozadu. Z kufra. 240 litrov a relatívne veľký nakladací otvor je vážne ... Preboha, to naozaj riešime veľkosť kufra pri roadsteri?
Pokojne vyjadrite údiv nad centrálnym časostrojom, či oknom z ponorky, inak zastávajúcim funkciu rýchlomera a centrálneho displeja. Všetko je umiestnené inak, ale správne inak. Nič nevyvoláva bezradnú paniku a všetky prístroje, ovládače, joysticky a kolieska sú tam, kde ich potrebujete. Zvyknete si rýchlo a radi.

MINI bude s vami komunikovať svojou jedinečnou rečou. Akustické signály, upozornenia a varovania vyvolajú úsmevný pocit, že ste jednou z padajúcich skladačiek Tetris. Vesmírny stredokruh podľa Julesa Verna vám prezradí všetky informácie od zvolenej rádiostanice, cez aktuálny stav auta, kontrolu systémov až po aktuálne spárovaný telefón. Všetko pekne uhladene a farebne. Vkusné, pekné, príjemné s vlastným MINI štýlom.

Upravte si volant v akej osi len chcete, nastavte zrkadlá, farebné osvetlenie interiéru, správnu hudbu a vyrazte. Následne zastavte, zhoďte strechu, vystúpte, zakliknite poistku strechy, nastúpte, stlačte tlačítko Sport, prehrabnite plynový pedál a ... Po prvom prasknutí do výfuku sa vám spraví husia koža a mimika úst sa rozbehne na dve protiľahlé svetové strany. Začína sa očistná MINIkúra.

Vezmite ho na kľukatú okresnú cestu a robte si čo chcete. Tvrdý podvozok a skutočne ostré riadenie vás posadia do luxusnej motokáry. MINI reaguje naozaj veľmi rýchlo na pohyb volantu a takmer v žiadnej zákrute nie je potrebné si zapletať ruky. Podvozok vydrží a udrží. A pokiaľ chcete a viete, aj vystraší spolujazdca. Od krátkeho rázvoru by vodič očakával neposedný predbiehajúci zadok, ale nie je to tak. Pokiaľ je MINI na rovnom povrchu, je výrazne nedotáčavé. Volí teda bezpečnejší variant šmyku. Pokiaľ s ním vyslovene skočíte do zákruty, prudko uberiete, prípadne si pomôžete jemnou brzdou, dokáže sa odlepiť celé a jemne odsunutým zadkom narovnať nos do výjazdu zo zákruty.

Najväčšiu radosť vám však bude robiť rýchla ideálna stopa bez šmykov a neuveriteľná schopnosť bleskurýchleho zatáčania. Smer zmeníte kedy chcete a niekedy ste to vy, kto nestíha krútiť volantom.  Turbo motor s objemom 1598 cm3 a výkonom 135kW (184 koní) vyslovene naháňa celé auto a Sport režim strieľa do výfuku na požiadanie. Výborne umiestnené pedále dovolia medziplyny a vlastne nechcete robiť nič iné, iba podradzovať do zákruty. Ten praskot zozadu je návykový a niekedy si MINI odpľuje tak ostro akoby ste práskli bičom.

Rozbenite sa nad 80 km/h a sledujte stredné spätné zrkadlo. Ďalším znakom jedinečnosti vašeho roadstera je automatické výsuvné krídlo, ktoré vám pri zavretej streche znemožní výhľad dozadu, ale má nekonečný štýl. A je funkčné. Generuje prítlak 40kg, čo nie je pre ľahké auto zanedbateľné.  A ten výhľad dozadu? Dajte dole strechu a je to vyriešené.

Pokiaľ si odopriete všetky spomenuté okresné radosti a budete ohľaduplní k prírode s emisiami 139 g/km a ľahkou nohou prejdete na 50 litrovú nádrž šialených 1000 km. Ak riadne zatlačíte, tak aspoň z Bratislavy do Košíc. Napriek výkonnému motoru vás to nebude bolieť ani v meste, kde sa s dlhodobým priemerom 7,4 litra dá spokojne žiť. No a keď niekedy zablúdite na diaľnicu bez limitu rýchlosti, stane sa z vás MINI projektil, ktorý bude v rýchlosti 227 km/h trápiť namyslené sedany.

MINI Cooper S Roadster je ďalším do radu MINI. A je skvelý. Faktom je že na neho nezbalíte ženu hľadajúcu životné istoty, ale o to tu predsa nejde. Dajte si minikúru, vezmite tú svoju a utekajte do prírody. Viac jazdiť, viac cítiť, viac sa smiať a viac žiť!

A keď sa večer vrátite, zaparkujete a zamknete, pozrite sa cez čelné okno nad volant.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Stálicou maďarskej politiky na Slovensku je Béla Bugár

Maďarskú menšinu na Slovensku reprezentujú v podstate od roku 1989 tie isté tváre.

KOMENTÁRE

Vyčerpá sa s Ficom III Bugárov kredit?

Most-Híd je taký baleťák na hrane.

TECH

Lysohlávky pomohli pacientom s rakovinou

Látka dokázala odhaliť pacientom nový zmysel života.


Už ste čítali?