Musím sa priznať, že test Fiat-u Freemont mi trval 7 minúť. Niekedy sa vám totiž stane, že pozriete a nechcete. A potom vám pár minúť trvá, kým sa snažite nájsť niečo, čo by vás upútalo a zdržalo. Jediné, čím zaujal bol jeho industriálny a studený zjav v sychravom počasí vo veľkej kaluží.
Zvonku pôsobí tento taliansky američan podľa toho, akú máte náladu. Jednoducho SUV, ktorého tvary sú štandardné a ničím zásadným neprekvapia. Takže buď budete nahnevaní na svet a Freemont dostane facku dverami alebo ste mali ráno dobrudružný sex a s úsmevom na tvári kráčate k svojeje obľúbenej konzerve na kolesách. To, že je to Fiat by som najviac uveril pohľadu spredu. Profil vraví niečo americkou taliančinou, takže mu nerozumiem a na zadok som nepozeral.
Nechcem stále začínať predponou ne-, ale nedá sa. Interiér nedýcha, nežije, neprekvapí, ale nedráždi. Usaďte sa a choďte. Niekam už proste choďte a nič neriešte. Potlačte plyn do podlahy, a objavíte jediný prejav emócií. A aj ten sa bude zrejme odvíjať od strachu, že ste si práve zhltli peňaženku. 3,6 litrový 6 valec z rodiny Pentastar zo skupiny Chrysler je jednoducho americký. Veľký s majestátnym prejavom a apetítom. Takmer 280 koní nie je až tak málo, ale nepresvedčia vás, aby ste sa s niekým chceli merať na svetlách. Možno by ste ho dokázali na červenej ukričať. Alebo znechutiť.
Fiat Freemont je pre Američanov dobrý. Malé, obratné, ekonomické a milé vozenie pre plnotučnú maminu z Jersey. V podstate mu netreba nič vyčítať. On za to predsa nemôže! Tam za veľkou mlákou mu určite fandia. Tam si myslia, že je to Ferrari!
Detroit je v Taliansku
Vedeli ste to? Prvý pohľad na Freemont a prestal som pochybovať. Akoby niekto vzal logo Fiat a nalepil na nos nejakému bezduchému americkému SUV. Hranaté, kostrbaté, z istých uhloch pozerateľné a zaujímavé, inak celkom tupé a neforemné. Vráťme sa trochu do minulosti. Napríklad 2 roky. Nie! Ešte 3. Stále málo. Tak ešte 2. Ok, dajme tomu, že teraz je to auto relatívne moderné.